LEARNING BY INTERACTIVE THREE DIMENSIONAL (I3D) IN VET


Karabulut Ş. (Koordinatör), Bilgin M. , Kökçan R.

  • Proje Türü: Erasmus+ Projesi
  • Proje Grubu: Temel Bilimler
  • Projenin Yürütüldüğü Birim: Hacettepe ASO 1. OSB MYO
  • Başlangıç Tarihi: Eylül 2017
  • Bitiş Tarihi: Ağustos 2019

Özet

Bu projenin amacı; önlisans ve lisans eğitimi programlarında yer alan ve çoğunlukla sınırlı sayıda deney setleriyle ya da teorik olarak verilen hidrolik-pnömatik, elektro-hidrolik, elektro-pnömatik ve mekatronik derslerinde kullanılmak üzere interaktif 3 boyutlu (İ3B) ders içerikleri geliştirmek, İ3B temelli sınıf ortamı oluşturmak, geliştirilen ölçme araçları ile hazırlanan öğretim materyallerinin öğretme-öğrenme süreci üzerindeki etkilerini araştırmaktır.

Bunun yanısıra İ3B ortamların sürükleyici, derin, otantik, aktif ve yapılandırmacı öğrenmeyi teşvik edici özelliklerinden yararlanılarak öğrencilerin işbirlikçi yaklaşımlarının, analiz etme, keşfetme, değerlendirme, rol yapma ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Böylece her türlü İ3B dijital platformda kullanılabilecek ders içerikleri ile öğretim faaliyetlerinin zamandan ve mekândan bağımsız biçimde yürütülebilmesi sağlanacak, yüksek maliyete yol açabilen, bazı durumlarda tehlike arz edebilen ve öğrencilerin birebir uygulama imkânı bulamadığı senaryoların gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. Sonuç olarak özgün öğrenme teknolojilerini hazırlamak ve değişim esnekliğiyle kendini yenileme gücüne sahip; öğrenme ve insan odaklı bir eğitim sistemine destek sağlanması amaçlanmaktadır.

Öğretme ve öğrenmede teknoloji kullanımın çok hızlı bir biçimde artması yeni disiplinler ve pedagojik araçların hazırlanmasını gerektirmektedir. Bu durum eğitimcilerin nasıl düşündüğünü ve nasıl öğrettiğini önemli ölçüde değiştiren bir unsurdur. İ3B modelleme ile soyut ve karmaşık bir yapının anlaşılmasının daha kolay olduğu, bu yapılara ilişkin farklı bakış açıları sunduğu, öğrencilerin aktif katılımını sağladığı, eleştirel düşünme konusunda öğrencileri cesaretlendirdiği ve öğrenci başarısının artması yönünde etkili olduğu bilinmektedir. Pek çok avantajı olmasına rağmen, bu ortamların en önemli avantajlarından biri her bir eylem veya senaryonun her bir kullanıcı tarafından ele alınmasının mümkün olmasıdır. Böylece gerçek sınıf ortamında geleneksel öğrenme düzenlemeleri ile başarılması mümkün olmayan davranış profillerinin oluşturulması, özetlenmesi ve sınıf ortamı ile ilgili diğer durumların kaydedilmesi ve analizi mümkün hale gelmektedir. Geleneksel mühendislik eğitiminde öğreticiler, öğretme aşamasında teorik bilginin aktarılmasına dayalı güçlükler yaşarken öğrenme aşamasında öğrenenler ise cihazların veya araç gereçlerin içyapısını, parçalarını görememe, elemanların ve sistemin çalışmasını kavrayamama, zihinlerinde canlandıramama gibi sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Bunların yanı sıra uygulama gerektiren mühendislik eğitiminde gerekli materyaller nedeniyle eğitim maliyetleri de artmaktadır. Günümüzde öğrencilerin öğrenme ihtiyaçları, istekleri, motivasyonları ve davranışları hızlı bir şekilde değişmektedir. Öğrenme ihtiyaç ve beklentileri değişen bu gruba karşı daha etkili ve verimli bir öğrenme sürecinin planlanması, öğretme sürecine yeni teknolojilerin ve dijital yeterliliklerin dâhil edilmesini gerektirmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilecek proje, geleneksel eğitim uygulamalarından farklı olarak İ3B dijital ders içeriklerinin geliştirilmesi, geliştirilen içeriğin her türlü 3B dijital platformda kullanılabilmesi, öğretim faaliyetlerinin zamandan ve mekândan bağımsız yürütülebilmesi, kendini yenileme gücüne sahip bir öğretim modelinin ortaya konması, öğretme ve öğrenme sürecinde öğrencilerin tutumları ve akademik başarıları üzerindeki etkilerinin bilimsel olarak araştırılması ayrıca eğitimde ölçme ve değerlendirme, tasarım mühendisliği ve bilgisayar mühendisliği alanlarını biraraya getiren disiplinlerarası bir uygulama olması açısından özgündür